Wednesday, November 4, 2009

Kena Rompak

Berita terkini.... Berita gempar....
Berita sensasi......
pukul 5.00 ptg aku dpt call dr mak menyatakan umah along kena rompak...
terkejut aku dibuatnya...cam xcaya je..tp tulah realitinya..
balik dr ofis straight gie umah along nak dgr full story...
Nasib baik xde barang berharga yg hilang...mebi xsempat nak ambik coz ada jiran along perasan ada org masuk umah dia..
thanks a lots to them coz call along tuk inform perkara nie...nielah dinamakan jiran prihatin..susah nak dpt jiran camne...
aku tunggu sampai polis dtg nak check umah..ala2 CSI gitu..tp nie m'sia punya sytle hahahaa...aku tanya sikit...asyik senyum je polis tu...
tp according tu polis tu, pencuri nie professional coz diaorg nie dah pernah masuk penjara..dr sytle merompak tu dia dah dpt detect sape yg curi..polis tu ckp bg dia masa 24 hours tuk investigate..
firasat aku dia mmg tahu sape punya kerja sebab bila kitaorg bg tahu details org yg merompak tu..dia siap ckp lg org tu camne2......xtahulah boleh jumpa atau x..sebab pencuri tu guna silver kancil then bila check tu kete sape... owner dia ladies..pelikkan..
nie mesti kes guna no plat palsu or kete curi...
Aku doakan semoga tak akan ada perkara2 cam nie terjadi lagi..mintak dijauhkan..aku pun dah rasa fobia plak walau bukan kat umah mak...
Shah alam dah x aman seperti dulu...

No comments: